Ostatnie realizacje

  • Subaru Legacy IV 2.0 165KM kombi SQ 32
    Marka: Subaru
    Model: Legacy IV 2.0
  • Audi Q5 2.0 TFSI 211KM SDI 2.0
    Marka: Audi
    Model: Q5 2.0 TFSI
  • Toyota Corolla XI 1.6 VALVEMATIC 132KM SQ 32
    Marka: Toyota
    Model: Corolla XI 1.6
  • Nissan Qashqai FL 1.6 117KM SQ 32
    Marka: Nissan
    Model: Qashqai FL 1.6
  • BMW 3 E46 2.0 VALVETRONIC 143KM SQ 32
    Marka: BMW
    Model: 3 E46 2.0

Podział instalacji LPG - generacje


 Zastosowane w pojazdach różne systemy zasilania w silnikach benzynowych, wymagają dobrania właściwej generacji i typu instalacji gazowej. Co do montażu instalacji LPG wyróżniamy pięć generacji zasilania gazem propan - butan . Podstawowym czynnikiem, który decyduje o odpowiednim doborze instalacji gazowej jest typ układu zasilania benzyną zastosowany w danym aucie.


I generacja – przeznaczona jest do aut z silnikiem w których zastosowano gaźnik lub wtrysk bez użycia sondy lambda ( układy zasilania w starszych samochodach ), to najtańszy typ instalacji z przełączeniem ręcznym z benzyny na gaz (gaźnik) lub automatycznym (wtrysk).

 

II generacja – przeznaczona jest do aut z silnikiem w których zastosowano jedno- lub wielopunktowy wtrysk paliwa z użyciem sondy lambda i katalizatorem. Przełączenie z benzyny na gaz dokonywane jest automatycznie i uzależnione jest od obrotów silnika.

 

III generacja – przeznaczona jest do aut z silnikiem z wielopunktowy wtryskiem paliwa i katalizatorem oraz plastikowym kolektorem dolotu powietrza. Obecnie już nie oferowana ze względu na zastąpienie jej IV generacją.

 

IV generacja – najbardziej powszechnie stosowana na rynku instalacja LPG zasilania gazem, jest to wtrysk gazu w fazie lotnej. Każdy wtryskiwacz gazowy przydzielony jest dla jednego cylindra a przełączenie z benzyny na gaz jest procesem w pełni automatyczny, płynny i niezauważalny dla użytkownika. Natomiast dla aut z silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa (np: FSI, GDI). stworzony został system, który jest dedykowany oraz opracowany indywidualnie dla danego typu silnika. Stosowany jest do samochodów 4-i 6- cylindrowych wolnossących lub turbodoładowanych.

 

V generacja – najbardziej zaawansowana ze wszystkich obecnie stosowanych instalacji gazowych i jest dedykowana do konkretnych modeli. System wyróżnia się sekwencyjnym wtryskiem gazu w fazie ciekłej pompowanym pod ciśnieniem do komory spalania. Odbywa on się przy zastosowaniu oryginalnych wtryskiwaczy benzynowych oraz pompy wysokiego ciśnienia, tak więc zostały wyeliminowane wtryskiwacze gazowe i reduktor gazu.

Marki samochodowe

  • Rover
  • Jaguar
  • Audi
  • Suzuki
  • Toyota
  • KIA
  • Volkswagen
  • Peugeot
  • Ford
  • Dacia
  • Opel
  • Daewoo
  • Seat
  • Hyundai
  • Lancia
  • Saturn
  • Nissan
  • Mercedes
  • Jeep
  • Lexus
  • LandRover
  • Infiniti
  • Skoda
  • Volvo
  • Alfa Romeo
  • Honda
  • Chevrolet
  • Subaru
  • Mazda
  • Fiat
  • Caddillac
  • Saab
  • BMW
  • Smart
  • Dodge
  • Chrysler
  • Mitsubishi
  • Renault
  • Citroen
zamknij
Ten serwis, podobnie jak większość stron internetowych wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. | Polityka bezpieczeństwa i polityka cookies