Ostatnie realizacje

  • Subaru Legacy IV 2.0 165KM kombi SQ 32
    Marka: Subaru
    Model: Legacy IV 2.0
  • Audi Q5 2.0 TFSI 211KM SDI 2.0
    Marka: Audi
    Model: Q5 2.0 TFSI
  • Toyota Corolla XI 1.6 VALVEMATIC 132KM SQ 32
    Marka: Toyota
    Model: Corolla XI 1.6
  • Nissan Qashqai FL 1.6 117KM SQ 32
    Marka: Nissan
    Model: Qashqai FL 1.6
  • BMW 3 E46 2.0 VALVETRONIC 143KM SQ 32
    Marka: BMW
    Model: 3 E46 2.0

O LPG

Co to jest LPG ?

 

L.P.G. (skrót od angielskiego Liguefied Petroleum Gas) przyjęty jako nazwa mieszaniny gazów propanu i butanu służący między innymi do zasilania silników spalinowych.

 

nazwa

propan

butan

benzyna

wzór chemiczny

C3H8

C4H10

C 5H12 ÷ ÷ C12H26

 

 

Gaz płynny (LPG) to bezbarwne, bezwonne i cięższe od powietrza medium energetyczne . Jako źródło energii, znacznie różni się od gazu ziemnego i energii elektrycznej, które może być przechowywane i przewożone w przeznaczonych do tego zbiornikach. Kiedy lekko skompresowany staje się cieczą, i na tym polega korzyść - jeden litr ciekłego LPG jest to równowartość 270 litrów gazu. W zależności od źródła i jak jest ono wykorzystywane, procentowy skład LPG może wahać się od prawie 100% propanu do 100% butanu. LPG spala się łatwo w powietrzu i ma wysoką zawartość energii, czyni go doskonałym paliwem do ogrzewania, gotowania i użytkowania motoryzacyjnego.

 

Chociaż propan-butan i gaz ziemny mają te same zastosowania to LPG ma wyższą wartość opałową. Oznacza to, że jest bardziej kaloryczny niż gaz ziemny, który zapewnia większą wydajność w niektórych aplikacjach do gotowania i ogrzewania.

 

Istnieją dwa źródła LPG - naturalne przetwarzania gazu i przeróbki ropy naftowej. W naturalnym przetwarzaniu gazu, gaz pochodzi bezpośrednio z głębokich podziemnych zbiorników jak mieszanina gazów i cieczy, w tym gazie. W przerobie ropy naftowej z procesu rafinacji otrzymujemy 3% tej mieszaniny gazów z baryłki ropy, choć rafinerie są w stanie przerobić do 40%.

 

 

Podstawowe informacje o właściwościach fizyko-chemicznych mieszaniny gazu propan-butan i benzyny. Wartości podane poniżej są wartościami przybliżonymi.

 

 

 

propan-butan

benzyna

Gęstość w temp. 15° C w m3

560 kg

750 kg

Ciśnienie w temp. 20° C

3.4 bar

0 bar

Temperatura spalania

1911° C

1876° C

Temperatura wrzenia

-28 ° C

30° C

Wartość MJ/kg

46

44

Kolor

bezbarwny

Żółty

 

 

1 litr benzyny to około 750 gram

1 litr gazu LPG to około 560 gram

 

Jak działa LPG w samochodzie.

 

Samochód podczas używania instalacji gazowej działa dokładnie w taki sam sposób, jak zasilany benzyną. Wszystko w samochodzie pozostaje tak samo, poza tym że posiada odrębny system zasilania paliwem alternatywnym.

 

Przekształcone pojazdy stają się "dwupaliwowe" – podczas jazdy przełączenie dokonuje się automatycznie lub w każdym dowolnym momencie i podczas jazdy można zdecydować o zmianie na benzynę lub gaz.

 

LPG ze względu na to że jest paliwem dużo czystszym i przez to ekologicznym, lepsze spalanie mieszanki przyczynia się do zmniejszenia ilości substancji szkodliwych, które są obecne w spalinach. Redukcja zanieczyszczeń może sięgać obniżeniu o 10 do 15% mniej dwutlenku węgla, o 20% mniej tlenku węgla i o 55 do 60% mniej węglowodorów oraz nie ma związków siarki i ołowiu ponieważ paliwa gazowe w ogóle nie zawierają związków ołowiu, a związki siarki występują w nich jedynie w nieznacznej ilości.

 

LPG w samochodzie jest bezpieczne.

 

Nowoczesne systemy gazowe w samochodach są bezpieczne w użyciu, wszystkie zbiorniki LPG są rygorystycznie testowane i znacznie silniejsze niż w przypadku konwencjonalnych zbiorników paliwa. W sytuacji gdzie dojdzie do wypadku z udziałem auto z instalacja gazową , system może wytrzymać ogromne siły uderzenia bez deformacji lub rozszczelnienia. System LPG posiada wiele zabezpieczeń

 

System LPG spełnia wiele wymogów w tym bezpieczeństwa:

• 3mm grubości ścianki zbiornika gazu, który jest przetestowany wiele razy powyżej jego normalnego ciśnienia roboczego.

• Dwa elektrozawory (na zbiorniku i pod maską), które zatrzymują przepływ gazu do silnika, gdy silnik przestanie pracować z jakiegokolwiek powodu.

• Zawory bezpieczeństwa dla zbiornika i systemu, aby zapobiec wszelkim wzrost ciśnienia, które mogą uszkodzić system lub być niebezpieczne.

• Dwa zawory zwrotne w które wyposażony jest wielozawór na zbiorniku – na tankowaniu i zasilaniu instalacji LPG, gdy nastąpi nagłe rozszczelnienie na przewodach doprowadzających gaz.

Marki samochodowe

  • Volvo
  • Honda
  • LandRover
  • Lexus
  • Citroen
  • Dacia
  • Dodge
  • Audi
  • Jeep
  • Subaru
  • KIA
  • Toyota
  • Opel
  • BMW
  • Nissan
  • Mazda
  • Rover
  • Chevrolet
  • Smart
  • Mitsubishi
  • Peugeot
  • Caddillac
  • Suzuki
  • Saab
  • Fiat
  • Renault
  • Saturn
  • Alfa Romeo
  • Mercedes
  • Skoda
  • Lancia
  • Volkswagen
  • Seat
  • Ford
  • Infiniti
  • Hyundai
  • Daewoo
  • Jaguar
  • Chrysler
zamknij
Ten serwis, podobnie jak większość stron internetowych wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. | Polityka bezpieczeństwa i polityka cookies