Sequent Plug&Drive
System SEQUENT PLUG&DRIVE jest najnowszym i najbardziej rozwiniętym systemem gazu w fazie lotnej, przeznaczonym do samochodów z wielopunktowym sekwencyjnym układem wtrysku benzyny. Powstał na bazie znanych i sprawdzonych podzespołów rodziny systemów SEQUENT tj: reduktora Genius MB, wtryskiwaczy BRC wraz z listwą RAIL oraz przełącznika MICRO.
Nowość stanowi: centrala gazowa PLUG&DRIVE oraz czujnik ciśnienia i temperatury gazu umieszczony na listwie RAIL.Na szczególną uwagę zasługuje centrala gazowa PLUG&DRIVE charakteryzująca się bardzo dobrą komunikacją z centralą benzynową, umożliwiając tym samym odczytywanie szeregu ważnych parametrów takich jak: masa przepływającego powietrza, temperatura powietrza, temperatura płynu chłodzącego, obroty silnika, adaptacji a krótko i długo terminowa mapy mieszanki paliwowej. Dzięki tym danym centrala gazowa może bardzo precyzyjnie sterować całym systemem i dawkować LPG. Komunikacja centrali gazowej z benzynową pozwala również na odczytywanie i kasowanie powstałych w trakcie eksploatacji błędów. Funkcja umożliwia także selekcje tych błędów na “mniej i bardziej istotne” dla pracy silnika - o powstały ch błędach informuje kierowcę migająca dioda na przełączniku Micro.
System SEQUENT PLUG&DRIVE wyposażony jest w następujące strategie: pracy na zimnym silniku, przyśpieszania, zwalniania oraz pracy w pełnym obciążeniu.
Nowością w tym systemie jest możliwość awaryjnego uruchamiania silnika na gazie. Opcja ta została jednak ograniczona przez producenta do pięciu powtórzeń, uniemożliwiając jej nadużywanie.Funkcję tą można aktywować na nowo w serwisie. System P&D charakteryzuje się bardzo wysokim stopniem zintegrowania sterowania wtryskiem LPG z fabrycznym układem zasilania silnika - jest on montowany w fabrycznie nowych samochodach różnych marek, na przykład: CHEVROLET, CITROEN, PEUGEOT. Połączenie układów sterowania wtryskiem benzyny i gazu, umożliwia pełną kontrolę nad emisja zanieczyszczeń poprzez zapewnienie optymalnych warunków pracy katalizatora. System P&D spełnia normy emisji spalin EURO 4.
ZASTOSOWANIE:
Silniki benzynowe wolnossące oraz turbodoładowane, 3, 4, 5, 6 i 8 cylindrowe z wielopunktowym sekwencyjnym układem wtrysku benzyny.
ZAWARTOŚĆ ZESTAWU P&D:
Reduktor GENIUS MB, centrala sterujca P&D, elektrozawór gazowy Et98, okablowanie, przełącznik Micro, listwa Rail BRC wraz z zintegrowanymi czujnikami ciśnienia i temp. gazu,
wtryskiwacze BRC, filtr fazy lotnej, przewody gazowe, przewód wodny oraz elementy montażowe.
FUNKCJE:
Samoczynne przejście z benzyny na gaz po osiągnięciu właściwej temperatury płynu chłodzacego. Pełna integracja centrali gazowej z benzynową.
NORMY:
System spełnia normy emisji spalin EURO 4 oraz może współpracować z EOBD.
KONFIGURACJA:
Za pomocą komputera PC.