Sequent SDI
System SEQUENT DIRECT INJECTION (SDI) jest najnowocześniejszym systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej, przeznaczonym do samochodów z bezpośrednim wtryskiem benzyny (np: FSI, GDI). Powstał on na bazie sprawdzonej i znanej rodziny systemów SEQUENT, zachowując ich główne cechy tj. spójne komponenty oraz prostotę montażu i programowania.
System SDI został opracowany indywidualnie dla danego typu silnika. Stosowany jest do samochodów 4 cylindrowych wolnossących lub turbodoładowanych o mocy max. do 200 kW (272 KM). Innowacją w tym systemie jest centrala sterująca SDI, która łączy w sobie funkcję emulacji oraz okresowego włączania wtryskiwaczy benzynowych zapewniając ich chłodzenie i tym samym zapobiegając przed uszkodzeniem. Programowanie systemu SDI polega na wgraniu gotowej mapy opracowanej specjalnie dla danego modelu silnika. W systemie zastosowano noweokablowanie SDI, nowyprzełącznik sensorowy SDI, wtryskiwacze BRC wraz z listwą RAILoraz Reduktor Genius MB lubGenius Max (do wyboru w zależności od mocy silnika). SDI steruje wszystkimi fazami funkcjonowania silnika począwszy od wolnych obrotów a skończywszy na pracy w skrajnych warunkach, zapewniając maksymalny poziom kompatybilności dla każdego rodzaju paliwa.
System ten charakteryzuje się dużo niezawodnością i prostotą obsługi, gdyż przełączanie z benzyny na gaz następuje samoczynnie po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej temperatury pracy. Sequent Direct Injection spełnia najbardziej rygorystyczne norm
ZASTOSOWANIE:
Silniki benzynowe wolnossące oraz turbodoładowane, 4 cylindrowe z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
ZAWARTOŚĆ ZEST AWU SDI:
Reduktor GENIUS MB, centrala sterująca Sequent SDI, elektrozawór gazowy Et98, okablowanie centrali SDI, przełącznik nowego typu, listwa Rail BRC z zintegrowanym czujnikiem temperatury, wtryskiwacze BRC, filtr fazy lotnej FJ, rurka miedziana D-6, przewody gazowe, przewód wodny oraz elementy montażowe.
FUNKCJE:
Samoczynne przejście z benzyny na gaz po osiągnięciu właściwej temperatury płynu chłodzącego. Pełna integracja centrali gazowej z benzynową.
NORMY:
System spełnia normy emisji spalin EURO 4.
ZALETY:
- system jest w pełni konfigurowalny,
- nie wymaga emulacji sondy lambda,
- polepszenie płynnoœci jazdy,
- zoptymalizowanie zużycia paliwa.
KONFIGURACJA:
Za pomocą komputera PC.