Bora Light
Systemy BORA produkowane przez Zavoli spełniają wymagania najnowocześniejszych silników benzynowych z wtryskiem sekwencyjnym, jest układem zasilania gazowego znajdującym zastosowanie w nowoczesnych silnikach 2-, 3- i 4-cylindrowych
W celu spełnienia wymagań nowoczesnych silników benzynowych oraz zapewnienia naszym instalatorom komfortowego i łatwego montażu, wprowadzona została technologia Zavoli BORA. Opracowana w laboratoriach koncernu charakteryzuje się innowacyjnymi cechami i funkcjami.
Zastosowana nowoczesna technologia mikroprocesorowa zapewnia potężną moc obliczeniową i pozwala na szybsze i bardziej precyzyjne zestrojenie i korekty systemu. Sposób kalibracji został udoskonalony i maksymalnie uproszczony. Oprócz zastosowania automatycznej kalibracji możliwe jest przeprowadzenie mapowania ręcznego, nawet na koniec każdego automatycznego procesu. Sterownik gazowy został wyposażony w dodatkowe strategie:
Funkcja VSR - umożliwiająca dotryskiwanie małej dawki benzyny podczas jazdy na gazie. Funkcja ta ma na celu zabezpieczenie gniazd zaworowych przed wypaleniem szczególnie w samochodach borykających się z tym problemem.
Funkcja START&STOP - (samochód musi być wyposażony w ta strategię fabrycznie) - zdaniem jej jest redukcja zanieczyszczeń i zużycia paliwa podczas zatrzymania samochodu np. na skrzyżowaniu - silnik uruchamia się na paliwie gazowym.
Zestaw wykorzystują nowe wtryskiwacze BORA JET. Technologia BORA pozwala wykorzystać potencjał tego wtryskiwacza. Zapewnia szybki i dokładny czas wtrysku gazu i dzięki temu zaspokaja potrzeby każdego nowego silnika. Systemy zostały zaprojektowane zgodnie z najnowszymi europejskimi standardami technologicznymi i zatwierdzone zgodnie z przepisami R110, R67 i R115.
Naszym zdaniem
Mocnymi punktami instalacji Bora Light są; reduktor ZAVOLI Zeta N/S, który także od kilku lat jest z powodzeiem używany w kompletacjach innych systemów LPG IV generacji, centrala sterująca i jej software znany z systemów BRC Sequent oraz w tej kompletacji użyty wtryskiwacz gazowy PAN-JET, który można stwierdzić, że jest bliźniakiem wtryskiwacza BRC. Również w okablowaniu instalacji Bora jest podobieństwo do używanych w kompletach Sequent, dalej idąc mamy ten sam czujnik temperatury i ciśnienia gazu, który tak samo umieszczony jest przy wtryskiwaczach gazu. Tak więc możemy powiedzieć, że instalacja Bora to w cudzysłowiu "te same" podzespoły, które wychodzą z produkcji w M.T.M, tyle że kilka z nich w innej oprawie.
Źródło: http://zavoli.com.pl/index.php/system-bora-light , http://www.zavoli.com/en/

Zastosowana nowoczesna technologia mikroprocesorowa zapewnia potężną moc obliczeniową i pozwala na szybsze i bardziej precyzyjne zestrojenie i korekty systemu. Sposób kalibracji został udoskonalony i maksymalnie uproszczony. Oprócz zastosowania automatycznej kalibracji możliwe jest przeprowadzenie mapowania ręcznego, nawet na koniec każdego automatycznego procesu. Sterownik gazowy został wyposażony w dodatkowe strategie:
Funkcja VSR - umożliwiająca dotryskiwanie małej dawki benzyny podczas jazdy na gazie. Funkcja ta ma na celu zabezpieczenie gniazd zaworowych przed wypaleniem szczególnie w samochodach borykających się z tym problemem.
Funkcja START&STOP - (samochód musi być wyposażony w ta strategię fabrycznie) - zdaniem jej jest redukcja zanieczyszczeń i zużycia paliwa podczas zatrzymania samochodu np. na skrzyżowaniu - silnik uruchamia się na paliwie gazowym.
Zestaw wykorzystują nowe wtryskiwacze BORA JET. Technologia BORA pozwala wykorzystać potencjał tego wtryskiwacza. Zapewnia szybki i dokładny czas wtrysku gazu i dzięki temu zaspokaja potrzeby każdego nowego silnika. Systemy zostały zaprojektowane zgodnie z najnowszymi europejskimi standardami technologicznymi i zatwierdzone zgodnie z przepisami R110, R67 i R115.
Naszym zdaniem
Mocnymi punktami instalacji Bora Light są; reduktor ZAVOLI Zeta N/S, który także od kilku lat jest z powodzeiem używany w kompletacjach innych systemów LPG IV generacji, centrala sterująca i jej software znany z systemów BRC Sequent oraz w tej kompletacji użyty wtryskiwacz gazowy PAN-JET, który można stwierdzić, że jest bliźniakiem wtryskiwacza BRC. Również w okablowaniu instalacji Bora jest podobieństwo do używanych w kompletach Sequent, dalej idąc mamy ten sam czujnik temperatury i ciśnienia gazu, który tak samo umieszczony jest przy wtryskiwaczach gazu. Tak więc możemy powiedzieć, że instalacja Bora to w cudzysłowiu "te same" podzespoły, które wychodzą z produkcji w M.T.M, tyle że kilka z nich w innej oprawie.
Źródło: http://zavoli.com.pl/index.php/system-bora-light , http://www.zavoli.com/en/
