Sequent Alba
System Alba jest najnowszym systemem wtrysku gazu BRC w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów 3 i 4 cylindrowych wyposażonych w sekwencyjny wtrysk benzyny. Jest tańszą alternatywą bardzo dobrze znanego i sprawdzonego na polskim rynku systemu SQ 24.11. Jest rozwiązaniem łączącym w sobie wysoka jakość włoskich komponentów BRC z atrakcyjna ceną odpowiadającą polskim realiom.
W skład systemu wchodzi: sterownik gazowy ALBA, Reduktor Genius wyposażony w czujnik temperatury wody, listwa wtryskowa Alba wraz z czujnikiem ciśnienia gazu, elektrozawór gazowy ET 98, wiązka elektryczna, przełącznik micro oraz filtr fazy lotnej.
Za prawidłową pracę systemu odpowiada nowoczesny technologicznie sterownik gzowy ALBA z 16 bit 32 Mhz microprocesorem, który zbiera sygnał poszczególnych czujników, przetwarza je, a następnie precyzyjnie steruje elementami wykonawczymi systemu. Dzięki temu mieszanka dostająca się do cylindrów ma odpowiedni skład chemiczny dostosowany do aktualnego zapotrzebowania silnika samochodu – dobierany jest zarówno na podstawie informacji o czasie wtrysku benzyny jak też i do bieżących korekcji sterownika benzynowego podczas jazdy na gazie. Sterownik jest umieszczony w szczelnej plastikowej obudowie odpornej na temperatury panujące wewnątrz komory silnika, jest małych rozmiarów co w zasadniczy sposób ułatwia jego montaż. ALBA jest obsługiwana za pomocą programu SEQUENT P&D z możliwością zarówno programowania na postoju jak też i na trasie. System ten podobnie jak SQ 24.11 posiada dodatkowe funkcje, które umożliwiają jego montaż w nowych samochodach.
Funkcja WARM UP INJECTOR – podgrzewania wtryskiwaczy gazowych podczas pracy na benzynie, przed pierwszym przełączeniem się na gaz.
Funkcja VSR – dotryskiwania małej dawki benzyny podczas jazdy na gazie w celu zabezpieczenia gniazd zaworowych przed wypaleniem – dotyczy silników borykających się z tym problem.
Funkcja START&STOP – wyłączania oraz ponownego zapalania silnika podczas postoju samochodu na skrzyżowaniu – samochód musi być wyposażony w tą funkcję fabrycznie.
W systemie tym zastosowano nową listwę wtryskową Alba, która została opracowana i przetestowana przez techników BRC. Listwa ta w powiązaniu z odpowiednią wielkością dysz i reduktorem Genius Max jest w stanie obsłużyć samochód o mocy do 160 kw (217kM).
System spełnia rygorystyczne normy emisji spalin Euro IV oraz Euro V.